Aku dan FB

Setelah lama meninggalkan alam persekolahan tidak langsung saya pernah terfikir akan dapat menghubungi kawan-kawan sekolah semula. Ingatan serta kenangan manis semasa di sekolah sentiasa tersemat di hati ini. Saya terlalu merindui saat-saat manis semasa di asrama dulu.Saya selalu berharap dapat berjumpa dengan kawan-kawan lama… bertanya khabar dan bertukar-tukar cerita kerana zaman telah berubah.

Facebook permulaan segalanya…saya tengok suami saya leka dengan FB kekadang tersenyum sendiri kekadang bercakap sendiri.. Hati ini tertanya-tanya apa hal lah suamiku ini…. Risik dan terus risik rupa-rupanya suami saya tersenyum melihat perubahan pada kawan-kawan sekolahnya dulu.

Saya pun barulah terfikir untuk mendaftar sendiri FB atas nama saya. Suami saya berpesan kalau nak senang cari kawan lama mesti guna nama penuh. Saya pun ikut sajalah.Saya memang berazam nak cari kawan-kawan lama di Sekolah Tun Syed Shahabudin aka SOKSEK.

Hari pertama saya mendaftar nama yang saya masukkan sebagai kawan saya ialah suami saya dan diikuti oleh anak-anak , sepupu sepapat dan sedara-mara. Hati ini terdetik juga… macam mana nak mula mencari kawan nih. Esoknya saya dapat reqeust dari seseorang. Seronoknya bukan kepalang dia adalah kawan semasa di SOKSEK dan juga semasa saya di kolej dulu.AHAHAH sekali try terus dapat sorang.. terima kasih Sukriyah Shafiee kerana menjadi orang pertama yang mencari saya di FB.

Seterusnya saya mula mencari kawan-kawan yang lain melalui profile Sukriyah. Di situlah saya mula dapat mencari kawan-kawan lama.Saya teringat pesanan suami kalau nak senang cari menggunakan nama penuh.. saya mula jumpa Zureena, Rosidah, Nur Faizura, Sharizan ,Nekmah, Mieza… seronoknya hati ini mereka ni antara kawan-kawan yang memang saya rapat semasa sekolah.makin lama kini dah hampir 5 bulan saya ber FB dan dah ramai jugak kawan-kawan sekolah dulu yang saya jumpa… walaupun ramai jugak yang saya tak berapa rapat semasa sekolah dulu namun bila sekarang asalkan tahu dia dari sekolah lama terus kembang keseronokan hati ini.

Setelah hampir 20 tahun meninggalkan zaman sekolah, masing-masing dengan kehidupan sendiri… Ada kawan-kawan yang masih tidak berubah .macam dulu tetap mesra namun ada juga kawan-kawan yang agak berubah. Perubahan mereka mungkin kerana mengikut edaran zaman dan juga latar kehidupan …. Dalam ramai kawan-kawan yang saya ada, saya masih lagi mencari-cari…. kemanakah dia…kawan saya Nur Faezah , Rohani @ Leha dan Zuhaili….

Itulah kisah aku dan FB… ( hahaha macamlah orang lain tak de FB…. saya jer yang kecoh dan feeling kan)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: